Cum să fii un părinte fericit în patru pași

părinte fericit

Un părinte fericit crește copii fericiți. O spune și Laura Markham, dar și psihologii practicieni care au învățat din experiență că problemele copiilor se rezolvă odată cu problemele părinților.

În 9 din 10 cazuri, atunci când părintele își aduce copilul la cabinetul psihologului fiindcă este de părere că micuțul ar avea o problemă, se constată că, de fapt, problema este la părinte. Asta pentru că părinții moderni trăiesc sub imperiul stresului care, inevitabil, se răsfrânge asupra copilului.

Citește și cartea Laurei Markham Părinți liniștiți, copii fericiți!

Stresul este cel care formează un cerc vicios negativ

Adevărul este că stresul este cel care formează un cerc vicios negativ în familie. Iar dacă toți membrii familiei sunt copleșiți de stres, va fi dificil să fie rupt acest cerc. Însă nu imposibil. Un părinte fericit are grijă de el.

Tu, mama, ești în continuare considerată motorul familiei, sursa de liniște și de confort și, cu toate că nici pentru tine lucrurile nu sunt întotdeauna roz, iar mămicia presupune și suișuri, și coborâșuri, ai nevoie să treci peste toate cu fruntea sus și cu zâmbetul pe buze.

Devino un părinte fericit!

Iată, așadar, cum te sfătuiesc psihologii să înveți să-ți manageriezi stresul eficient, astfel încât să fii un părinte mai fericit, pentru tine și pentru copiii tăi.

În loc să invoci scuze bazate pe cât de încărcat este programul tău, fă-ți puțin timp și întocmește o schiță de program zilnic alături de familia ta. Scrie pe hârtie care ar trebui să fie responsabilitățile zilnice sau chiar săptămânale ale membrilor familiei și, după ce ați cântărit plusurile și minusurile, încercați să eficientizați, astfel încât să ai și tu timp să respiri.

Desigur că, după o zi extrem de aglomerată, ți se va părea de-a dreptul nebunie să mai ieși la o plimbare romantică sub clar de lună. Fiecare membru al familiei este important, dar și tu faci parte din familie, nu uita asta.

Fă sport și vei fi un părinte fericit

Nu trebuie să fii nici maestră a fitnessului, nici sportivă de performanță. Exercițiile moderate eliberează endorfine și, astfel, te vei simți cu adevărat mai fericită. Nici măcar nu ai nevoie să petreci 3 ore la sală pentru asta. Sunt zeci de programe de exerciții disponibile online, așa că poți include sportul în rutina ta zilnică, mai ales că îți faci programul așa cum vrei tu.

Unele mămici preferă să alerge dimineața foarte devreme, altele să practice yoga în toiul nopții. Alege tipul de program care ți se pare potrivit pentru tine și ia-ți porția de fericire.

Pune pe primul plan timpul cu familia

”Majoritatea părinților care îmi trec pragul mărturisește că abia seara, când lucrurile se mai domolesc și petrec timp alături de cei dragi, se simt fericiți”, spune Katie Hurley.

Fii conștient de ce este în jurul tău. Lasă grijile de peste zi la ușă, înainte să intri în casă. Dedică-te micilor bucurii pe care ți le oferă familia sunt pași spre fericire. Trucul este să înveți să lași lucrurile mai moale.

Nu uita să fii recunoscătoare

Unul dintre cele mai grele lucruri pentru o mamă este să se simtă copleșită de îndatoriri. Când trebuie să plutești cu grație între empatie și lista de obligații zilnice, este cam greu să ai o atitudine pozitivă. Părinții de azi par că sunt într-o continuă goană după ceva și că, de cele de mai multe ori, nu ajung niciunde.

De aceea, este recomandat să înveți să privești partea plină a paharului. La finalul zilei, fă o listă, fie ea și foarte scurtă, a lucrurilor pentru care ar trebui să fii recunoscătoare. Această listă de mici sau mari mulțumiri face diferența dintre a începe ziua următoare cu o atitudine pozitivă sau negativă.

Niciun părinte nu este fericit în fiecare moment al zilei. Vor fi mereu obstacole, suișuri și coborâșuri în acest ”job” cu normă întreagă. Asta nu înseamnă că trebuie să te resemnezi și să nu îți dorești ce e mai bine și pentru tine.

Pentru că un părinte fericit are o familie fericită.

Citește și:

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație ()