Copiii intră în vacanța epuizați. Multumim, doamna Cati, pentru cel mai scurt semestru!

vacanța de iarnă

Vacanța de iarnă să vină mai repede! Mai sunt 3 zile din primul semestru al anului școlar 2019-2020. Trei zile care mi se pare că trec greu și dureros, ca și când ar zgâria cineva cu creta pe o tablă veche încet-încet. Cine n-are copii mari o să spună că am înnebunit. Doar a fost un semestru scurt, nu? Ce mi s-a părut așa greu?

Haosul! Ăsta este cuvântul care descrie cel mai bine ce s-a întâmplat din septembrie până acum. Nici nu ne cumpărasem bine ghiozdanele și penarele noi, că doamna Cati (Ecaterina Andronescu, fosta ministresă de la învățământ, în caz că ați fi putut să o uitați) făcea ping-pong cu ziua de începere a școlii. Băgase mortul în curtea sindicatelor din turism. Vezi, Doamne, nu și-au făcut planul de cazări și sunt atâția părinți și copii care vor să meargă la noi la mare și la munte și îi încurca primul clopoțel. Niște oameni mai pragmatici decât ea i-au spus, probabil, că și-așa sunt puține săptămâni de școală până la vacanța de iarnă așa că mai bine lasă plaja târzie pentru alt an.

Cursă cu obstacole până la vacanța de iarnă

În situația aceasta tot din cauza unei schimbări (a câta oare?) de-ale ei am ajuns. Scurtarea primului semestru a băgat spaima în părinți și copii, dar și în profesori care s-au văzut nevoiți să alerge prin materie, să pună note în viteză și să facă totul într-un timp mai scurt. Doamne ferește de vreun viscol sau vreo gripă care să închidă școlile! Am avut noroc (de data asta)!

Și-a început școala la data anunțată inițial. Ce să mai povestești ce-au făcut prin vacanță? Ce readaptare? Nuu! Direct în materie. Ce altceva se putea face? Toate discuțiile începeau cu ”școala se termină în decembrie, mai e puțin”. Copiii mei, clasa 0 și clasa a V-a, au avut ziua și lecția. Nu tu sedimentare a informațiilor, nu tu exerciții în clasă ca să priceapă toată lumea, nu tu un pic de joc. Nu! Toată goana asta după urmăritul programei s-a tradus prin teme multe și ore întregi de lucru individual. Nu s-a întâmplat asta doar la clasele mari, ci și la cele mici. La început am fost revoltată, apoi m-am gândit că altfel ar fi imposibil să înțeleagă ceva copiii.

Rupți de oboseală acum. Ne odihnim la iarnă

Au fost zile în care copilul meu de clasa a V-a s-a culcat la 12 noaptea ca să poată termina ce avea de făcut pentru a doua zi. Este un elev conștiincios și nu vrea să se ducă nepregătit la școală. Orele sunt de la 12 la 17 (sau 18 în unele zile) și altfel nu ar fi avut când. Au fost weekend-uri în care am stat pur și simplu acasă și am făcut teme și proiecte. În unele zile nu a avut timp nici să mănânce și am început să îi dau suplimente alimentare ca să poată face față.

Și-apoi a fost nebunia cu pusul notelor. Când să asculte un profesor 28-30 de elevi? Când să aibă timp să își dea seama ce știe fiecare cu adevărat? Imposibil! Și-atunci ne-am întors la pus note pe frumusețea caietului, la lucrări de control date tot mai des, la note puse doar așa ca să iasă la socoteală numărul lor. Nu vreau să dau vina pe profesori. Efectiv nu au ce face. Avem parte de dascăli buni care au încercat tot ce au putut să le fie bine copiilor, dar în condițiile astea a fost tare greu.

Copilul cel mic a intrat în clasa 0 și l-a luat pe nepregătite. I se spusese de la grădiniță că și-acolo tot joacă e. Dar cum să fie așa când programa e programă și doamna are și ea de urmat niște pași? Când să atingă obiectivele pe acest semestru dacă doamna ministru a hotărât că se pierd copiii în cele două săptămâni cât ar fi fost vacanța de Crăciun?

Cum putem să îi facem pe copiii ăștia să iubească școala cât ea e achilozată și atât de inflexibilă? Cum ar putea să se ducă cu drag când sunt atâtea schimbări aiurea care le afectează nu doar capacitatea de a învăța, dar și viața personală?

Semestrul ăsta de doar 3 luni a fost greu pentru toată lumea. Am alergat cu toții ca să dea bine pe hârtie, dar la linia de final am ajuns obosiți și vai de noi. Și vom continua așa și în semestrul 2 pentru că se pare că anul ăsta școlar este gândit pentru orice altceva, dar nu pentru un învățământ coerent.

Dacă acest articol ți s-a părut interesant îți recomandăm să mai citești și altele despre sistemul nostru de învățământ:

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație ()